Kaffe, dukar och facebook.

fredag 16 januari 2009 by Cecilia Bivald


Jag är på G med målandet till utställningen, och den här gången blir det nog mycket målande. Om jag bara lyckas hindra mig från att spreta iväg för mycket och det brukar inte vara min starka sida. Men skam den som ger sig! här ska målar kroppar. Jag börjar dessutom seriöst undra om inte mina kaffekostnader övergår materialkonstnaden. Det ger en den där neurotiska konstnärliga looken som är så inne nu. Igår doppade jag dessutom penseln i kaffekoppen, men jag hann hindra mig innan jag drack av färgvattnet iaf. Men konstnärer ska ju lida. Denna mörka januarimånad spenderas på vardagsrumsgolvet hetsmålande med avstängd mobil. Jag lär vara anträffbar i mitten på februari igen, vore det inte för facebook skulle jag inte ha någon social kontakt med andra människor. (vilket, när jag tänker på det, är ju hur varje januari i sverige ser ut) Jag ska skriva igen när jag avslutat någon målning, nu har jag bara en jäkla massa påbörjade...

Och som vanligt har bilden på duken ingenting med den färdiga tavlan att göra

Filed under , , having

1 kommentarer:

Linn Staberg sa...

Gillar målningen som syns i samband med med din nya utställning skarpt.. Hur går det annars? Pirrigt inför helgen..